woensdag 24 februari 2010

Knus

De gedichten van niko dijkshoorn in DWDD zijn altijd erg raak en vervrissend. Deze over de kabinetscrisis is daar zeker een goed voorbeeld van.


KNUS

als ik
de val
van het kabinet
in 1 woord moet vangen
knus
eerst het heerlijke wachten
op verklaringen
het binnenhof
de gewone journalisten
kleumend buiten
en frits wester
vlak voor de deur
in de caravan
van zijn ouders
dranghekken die
zo lief
zo schattig
niets tegenhouden
want niemand
dringt
knus
die heerlijke reactie
van maxime verhagen
zullen de amerikanen
niet heel erg boos zijn
omdat we stout zijn geweest
wij zijn het jongetje
die tijdens verstoppertje spelen
stiekem kijkt
en maxime verlinkt ons
wat zullen de amerikanen
wel niet zeggen
ik heb het antwoord
twee hamburgers
een t-bone
en zestien donuts graag
dat zeggen amerikanen
in de new york times vandaag
2 alinea's
op pagina 16
vlak onder het nieuws
dat er iemand
in die en die straat
met zijn fiets
tegen het trottoir
is gereden
oh wat is de opwinding
weer herkenbaar
rien poortvliet hollands
het is alsof je naar
een stilleven
kijkt
maar ik maak mij
geen zorgen
de christen-unie
en het cda
vinden wel weer een
fijne nieuwe oorlog
om in te helpen
leefde rinus michels nog
hij zou het zo hebben geformuleerd
god
is
oorlog
we geven het niet graag toe
maar
crisis is knus
crisis is gezellig live een stoel bijschuiven
crisis is quizzen
crisis is JP
die onder een parapluutje
naar de koningin gaat
binnenkomt
waarna de koningin zegt
zo jongen
heb je het nu alweer verkloot
geeft het toe
niet zo somber
crisis is knus
maak mark tuitert
minister van geluk
maak wust
minister van doorzetten
en als ZIJ het willen
dan gaan we
met kleintje pils
naar uruzgan
zonder morren
feestend
!

Bron: dwdd

1 opmerking:

Unknown zei

Heya i’m for the first time here. I found this board and I to find It truly helpful & it helped me out a lot. I hope to provide something back and aid others such as you helped me.
Business Services Dubai